- Ellenőrizze, hogy a behelyezett SIM-kártya aktív GPRS-kapcsolattal és elegendő egyenleggel rendelkezik SMS küldéséhez.
- Győződjön meg arról, hogy a PIN-kód kérése ki van kapcsolva.
- Alap biztonsági kód (PASS: 1234) és a SIM kártya szolgáltatóhoz tartozó APN adat beállítás (APN Yettel:online, Telekom: internet stb) küldjön SMS-t az alábbiak szerint:
"1234CLOUD=internet*
PASS: A GSM modul biztonsági kódja (alapértelmezett: 1234)
APN: SIM adat hálózati APN (pl.: „internet”, „net”… stb.)
Sikeres regisztráció után válasz SMS-ben megkapjuk a regisztrált eszköz IMEI számát.
Előfordul olyan szituáció, amikor elfelejtjük a felhős programozáshoz szükséges www.ascloudmanager.com weboldalhoz a belépési jelszavunkat, vagy nem emlékszünk milyen email címmel használtuk azt. Ha egyetlen Admin jogosultként felejtettem el a belépési email címemet vagy a jelszavamat, akkor csak a Technical Support segíthet, kérjük keresse a Technikai Support email vagy mobil elérhetőségét. FONTOS! Minimum egy ADMIN jogosulttal kell rendelkezzen a modul a felhős eléréshez. Ha töröljük az egyetlen és utolsó ADMIN jogosultságot a modul törlésre kerül a felhőben és csak újraregisztrációval lesz elérhető.
Megoldáshoz:
- Telepítőként de felhasználóként is biztosan létrehoztunk másik email címes jogosultságot a modul felhős felületén, aki ugyanúgy jogosult felhasználók hozzáadására/törlésére. Ha megkérjük őt lépjen be a megadott email címével, akkor a felhasználók beállításánál, mint Admin jogosult láthatóak a kiadott/beállított email címek és lehetőség van az adott email címhez új jelszót beállítani. Ezzel a kapott új jelszóval már be lehet lépni a www.ascloudmanager.com weboldalon és tetszés szerint beállíthatunk egy új személyes jelszót.
- Ha egyetlen Admin jogosultként felejtettem el a belépési email címemet vagy a jelszavamat, akkor csak a Technical Support segíthet, kérjük keresse a Technikai Support email vagy mobil elérhetőségét.
Új email jogosultság vagy jelszó módosításával, ha vezérlőikont használt Cloud Manager applikációban, a vezérlőgombokat újra kell készítenie az applikációban.
A jelzések alapvető információkat adnak vissza a modul állapotáról, a GSM térerő erősségéről, valamint az esetleges hibákról. Villogás alatt értjük két hosszabb szünet közti felvillanások számát.
A STATUS LED (zöld) a GSM térerő minőségéről ad visszajelzést az alábbi táblázat alapján:
Villanások száma | Térerő minősége |
---|---|
1 | Rossz |
2 | Rossz |
3 | Megfelelő |
4 | Jó |
5 | Kiváló |
Folyamatos világítás | GSM csatlakozás elutasítva |
Az ACT LED (piros) világítása az inicializálás folyamatát jelenti bekapcsoláskor, ilyenkor a modul elvégzi a kezdeti ellenőrzéseket. Működés közben ez a jelenség valamilyen eseményre hívja fel a figyelmet (SMS vagy hanghívás).
Ha a piros és a zöld LED egyszerre villog, akkor valamilyen hibára hívja fel a figyelmet az alábbi táblázat alapján:
Villanások száma | Térerő minősége |
---|---|
1 | Hiba indítás közben |
2 | GSM modul rossz |
3 | SIM kártya nincs behelyezve |
4 | SIM kártya PIN kóddal zárolt |
10 | Modem üzemmód |
A piros és zöld LED felváltva villogása jelenti a „reset” gomb megnyomását és az alapértelmezett értékek visszaállását.
Megoldáshoz:
- Felhőben a "hangmenü" kikapcsolható, megnyitjuk www.ascloudmanager.com weboldalt.
- Belépünk a regisztrációkor megadott email cím és jelszó párossal.
- Az eszközök menüben rákattintunk a keresett eszköz sorára, majd balról a negyedik (Olvasó ember könyvvel) ikonra kattintva kiolvassuk a beállításokat. Ott az egyéb beállításoknál a Hangmenü letiltása funkciót jelöljük be. Mentés (Írás) gombra kattintva a "hangmenüt" kikapcsoltuk.
- GSM modulnál akkor fordulhat elő, amikor folyamatban lévő GSM kimenetvezérlés történik. Ilyenkor a kiolvasás/írás megáll, elindul egy számláló, majd amikor a GSM hálózat visszaállt alaphelyzetbe, automatikusan visszakapcsolódik az adatkapcsolat és folytatja a feladatot. Ez az időtartam, lehet 20mp - 3 perc is. Használjuk a felhős kiolvasást olyan napszakban, amikor láthatóan kevesebb a GSM felhasználás (hívás, SMS)
- Lassú kiolvasás, majd megszakadás esetén előfordulhat SIM adatsebesség probléma, ami összefügg az esetlegesen kis hálózati lefedettséggel. Minél kisebb a térerő, az adatkapcsolat annál lassabb lesz. Ellenőrizhetjük a térerőt, ha 1234INFO SMS parancsot küldünk a modulba helyezett SIM kártya hívószámára, a visszakapott SMS üzenetben láthatjuk 1-5 ig a térerő maximumát. Javíthatjuk modulunk lefedettségét SMA Grand7-es 7dB-es antenna használatával.
- Ha láthatóan a felhős kapcsolat nem áll helyre indítsuk újra a modult távolról az 1234RESTART SMS parancs elküldésével. Ha a modul visszaállt és a felhős kapcsolat is rendben működik, akkor érdemes ellenőriznünk a modul tápfeszültségellátását. Ajánlunk külön tápegység felhasználását (230VAC/12VDC min.1,3A)
- SIM adat egyenleg probléma is okozhat még ilyet, amikor elfogy az adatkeret vagy a rendelkezésre álló egyenleg.
A modulba helyezett SIM kártyán ki kell kapcsolni a PIN kód kérését.
Megoldáshoz:
- Csatlakozzunk USB Eco programozóval a modulhoz, nyissuk meg a ProRead programozói szoftvert. Karbantartás menüben, a "SIM PIN kód kikapcsolása" funkcióval a meglévő PIN kód ismeretében kikapcsolhatjuk a PIN kód kérését.
- Másik lehetséges megoldás, ha egy mobil készülékbe behelyezzük a SIM kártyát és az adott beállításnál kikapcsoljuk a SIM PIN kérését.
Megoldáshoz:
- Ellenőrizze a bekötött tápegységet. Nyugalmi helyzetben még működik a modul viszont kimenetvezérléskor nagyobb lesz az áramfelvétel. Így lehetséges, hogy a modul minden GSM hívás után újraindul.
- A modult külön tápegységről üzemeltesse. Lehetőség szerint kerüljük az adott riasztó központ AUX kimenetet, kapuvezérlőben az infrákat működtető tápfeszültség kimenetének felhasználását.
Megoldáshoz:
- Ellenőrizze a bekötött tápegységet. Elképzelhető, hogy nyugalmi helyzetben még működik a modul, viszont GSM hívást követően újraindul.
- Ellenőrizze az modulhoz csatlakoztatott antenna elhelyezését. Gyakori probléma, hogy az antennát a modul mellé helyezik a gyárilag összehajtott antennakábellel. Ilyenkor hullámhossz probléma miatt rossz beszédhangminőséggel számolhatunk, ugyanakkor zavart, bizonytalan működés miatt leszakadhat a hálózatról.
- Az antennát a lehető legtávolabb helyezzük el a modultól. Ha ez nem lehetséges, a modul mellett az antennakábelt tekerjük szét minél rendezetlenebb módon.
Megoldáshoz:
- A GSM modulok óraszinkronizálása az adott SIM hálózati szolgáltatóval automatikusan történik. Az összeszinkronizálás ideje függ a lefedettségtől, valamint a helyi szolgáltatói torony visszajelzésétől. Az is előfordulhat, hogy az adott torony egyáltalán nem biztosít szinkron jelet, így nem szinkronizál össze a modullal. Ilyenkor SMS paranccsal beállíthatjuk a megfelelő időt, dátumot. A modul működésében ez nem okoz fennakadást kivéve ha idő alapú (Time zone) vezérlést használunk. Ilyen felhasználásnál lehetőség van "ProBattery" akkumulátor felhasználására, aminek segítségével azonnali SMS/hanghívás értesítést kaphatunk egy esetleges áramszünetről vagy újraindulásról.
- A modulok úgy vannak beállítva, hogy minden a működéshez szükséges feltétel egyikének megszűnése vagy problémája esetén automatikusan újraindítják magukat. Ha ez folyamatosan és mindig előfordul, ott meg kell keresni az okot, ami legáltalánosabb módon a tápegységnél keresendő és csak azután a SIM hálózati elérésnél.
A mai fejlesztések eredményeképpen a legújabb mobil készülékeknél előfordulhat, hogy vezérlőhíváskor halljuk a folyamatos kicsengést, nem kapjuk vissza a foglaltsági hangot a vezérlés aktiválásáról viszont eközben a modul kimenete ki/ bekapcsol újra és újra. Ez a jelenség a 2G-ről 4G-re áttéréskor jelentkezett az un. internetes hívások beköszöntével. A szolgáltatói visszaigazolás a kapcsolat létrejöttéről nem érkezik meg, így a mobil készülék tovább csenget.
Megoldáshoz:
- Amikor a vezérlés megtörtént és látjuk, hogy az adott pl. kapu nyílik, bontjuk a vonalat. Ez nem túl felhasználóbarát megoldás ezért inkább javasoljuk, hogy a modul kimeneti vezérlés időt 1-2-3 mp-ről növeljük meg 10mp-re. Ezzel a megoldással a kapuvezérlők még tökéletesen működnek és a kimenetvezérlő funkció használható marad.
A modul 12-24VAC vagy 10-35VDC közötti feszültségtartományra lett optimalizálva. Elképzelhető, hogy az adott kapuvezérlés 24VAC táplálását használják, ami nem stabilizált 24VAC, emiatt a kapuvezérléskor fellépő kisebb-nagyobb feszültségingadozás magasabb szintet is elérhet, ami lassan tönkreteszi a modult.
Minden modul gyári teljes teszten megy keresztül és csak ezután kerül értékesítése, tehát ha a gyári beállítást használjuk, az tökéletes működést biztosít. Ha mégis fura, addig nem megszokott jelenséget tapasztalunk, állítsuk vissza a modult a gyári beállításokra a „hard reset” (gyári visszaállítás) funkcióval.
MultiOne GSM Cloud modul gyári visszaállítás
- Kapcsollja ON állásba a DIP1-es kapcsolót
- Biztosítsa a tápfeszültség ellátást a modulnak (Power ON)
- Kapcsolja OFF állásba az 1-es DIP kapcsolót a tápfeszültség bekapcsolását követően 3 másodpercen belül
Ezt követően a piros és a zöld LED felváltva gyorsan fognak villogni, majd feljelentkezik a hálózatra.
EasyCon GSM modul gyári visszaállítás
- Zárja rövidre a közös (C) és az IN2 pontokat
- Biztosítsa a tápfeszültség ellátást a modulnak (Power ON)
- Szüntesse meg a rövidzárat 3 másodpercen belül (amíg a piros LED gyorsan villog)
Et követően a piros és a zöld LED felváltva gyorsan fognak villogni, majd feljelentkezik a hálózatra.
ProCon GSM Cloud modul gyári visszaállítás
- Zárja rövidre a közös (COM) és a Tamper (TMP) pontokat
- Biztosítsa a tápellátást a modulnak (Power ON)
- Szüntesse meg a rövidzárat 3 másodpercen belül (amíg a piros LED gyorsan villog)
Ezt követően a piros és a zöld LED felváltva gyorsan fognak villogni, majd feljelentkezik a hálózatra.
ProCon 4G Cloud modul gyári visszaállítás
- Zárja rövidre a közös (COM) és a Tamper (TMP) pontokat
- Biztosítsa a tápellátást a modulnak (Power ON)
- Szüntesse meg a rövidzárat 3 másodpercen belül (amíg a piros LED gyorsan villog)
Ezt követően a piros és a zöld LED felváltva gyorsan fognak villogni, majd feljelentkezik a hálózatra.
ProLine 4G Cloud modul gyári visszaállítás
- Tartsa nyomva a Tamper gombot a modulon
- Biztosítsa a tápellátást a modulnak (Power ON)
- Engedje el a Tamper gombot 3 másodpercen belül (amíg a piros LED gyorsan villog)
Ezt követően a piros és a zöld LED felváltva gyorsan fognak villogni, majd feljelentkezik a hálózatra.
ProLine 4G LAN Cloud modul gyári visszaállítás
- Tartsa nyomva a Tamper gombot a modulon
- Biztosítsa a tápellátást a modulnak (Power ON)
- Engedje el a Tamper gombot 3 másodpercen belül (amíg a piros LED gyorsan villog)
Ezt követően a piros és a zöld LED felváltva gyorsan fognak villogni, majd feljelentkezik a hálózatra.
EniCom 4G modul gyári visszaállítás
EniCom moduloknál a paraméterek gyári visszaállítására van lehetőség EniCom Tool PC szotverben. A „Set device parameters to default” lehetőséget választva a gyári alapértékek visszaállnak.
EasyLine GSM és EasyLine 4G modulok
Ezeknél a moduloknál csak szakszervizben történő visszaállítás lehetséges. EasyLine 4G Cloud modulnál ProRead programozói szoftver segítségével a beállításokat tudjuk alapértékre állítani.
Minden modul teljes gyári teszten megy keresztül és csak ezután kerül értékesítése, tehát ha a gyári beállítást használjuk, az tökéletes működést biztosít. A megfelelő értesítendő hívószámok beállításával már használható is. Rendellenes működés oka lehet egy régebbi, mentett file visszatöltése vagy egy nem megfelelő ProRead szoftver beállítás. Ilyen esetben sokkal kézenfekvőbb megoldás, ha un. „hard reset” (teljes visszaállítás) funkciót alkalmazunk, mint megkeresni a nem megfelelő beállítást. Ezzel a funkcióval a modult a gyári állapotra állítjuk vissza, így ha a modul fizikailag nem sérült, egészen biztosan megfelelően működik majd.
Az AlarmCommander szoftver regisztrációkor a Program Szériaszám (PSN) megadása után generál egy Program Regisztrációs Kódot (PRC – Program Registration Code), amit vissza kell juttatni a forgalmazóhoz. Ez alapján kerül kiadásra a Program Regisztrációs Kulcs (PRK - Program Registration Key) A regisztrációt évente ellenőrizni kell. Ilyenkor egy újabb Program Regisztrációs Kulcsot kell megadni. Ennek szükségességét 1 hónappal előre jelzi a program. Terminálok esetén nem kell regisztrálni, mert a szerver regisztrációját használják, de a Program szériaszámot (PSN) itt is meg kell adni.